Det här ska bli en kofta

IMG_0428

Det här är ett av mina MÅNGA projekt, tycker att både garn och knappar är väldigt vackra. Garnet är Drops Kid Silk. Pärlemoknapparna köpte jag när jag var hos min syster i Stockholm, tror affären heter Mattsons band. Jag vet inte hur länge vi var inne där och botaniserade bland vackra knappar och roliga band. . Tänkte att om jag lägger ut en bild och skriver att nu är jag inne på sluttampen så måste jag bruka allvar och göra koftan klar 🙂 .

I eftermiddags var vi på stranden ett par timmar. Härligt! Vattnet var faktiskt ljummet och inga brännmaneter inom synhåll (igår såg vi 30-40 stycken, då var det inte lika lockande att bada …) Jag hade med mig en ny bok – Bloggdrottningen – en perfekt ”strandbok”, lättläst och underhållande.  Jag kom på mig själv med att skratta högt flera gånger. Författaren Therese Loreskär lär vara uppvuxen i Haverdal – alltså i närheten av den strand där jag låg och läste boken.

2 reaktioner på ”Det här ska bli en kofta

Kommentera

