Vad döljer sig i skåpet?

IMG_0479

Det skulle inte bli så fint väder idag så redan igår bestämde jag att det var dags att göra i ordning i mitt skåp. Men varför blir det så här när jag börjar ”städa”? Jag drar fram väldigt mycket på en gång och sen känns det nästan bara för mycket när man ska bringa reda i kaoset. Men skam den som ger sig …

IMG_0480

här skulle bringas ordning och reda! Repade till och med upp en påbörjad stickning – inspirerad av Elisabet med bloggen Textila inslag http://textilainslag.wordpress.com/. Garnet blev lite krusigt så jag snurrade upp det på en flaska och fuktade det lite. Man har väl läst ”Mors goda råd om lite av varje” :).

Det blev fint i skåpet till sist:

IMG_0493

Jag är så glad för mitt skåp. Det är helt otroligt att man kan hitta ett färdigt skåp som så precis passar i rummet. Det är nog bara 1/2 cm mellan skåpet och fönsterkarmen och dörren går ju nästan att öppna helt. Färdigt och färdigt, förresten. Det köptes i platta paket och älskade maken och jag höll på en halv dag att montera det. Man kan väl säga att det är platsbyggt :). Får nog följa med huset vid ev. försäljning för det går inte att få ut ur rummet med mindre än att man tar isär det igen.

IMG_0483

Band i tygklädda lådorna till vänster, knappnålar i gamla kaffeburken och paljetter och knappar i kryddburkar jag sparat.

IMG_0484

Ännu flera knappar!

IMG_0485

Numera sätter jag knapparna på en säkerhetsnål när jag sprättar av dem från kasserade plagg. Det har en elev lärt mig. Man lär sig så länge man har elever!

Tänkte disciplinera mig själv genom att bara tillåta så många projekt på gång som ryms i ett fack, men redan nu är jag inne på två …

IMG_0487IMG_0489

Jaha, vad har vi här då … 1,2,3 …4 plädar på gång !?! Och tre synliga stickningar. I en av påsarna ligger en fjärde – den som jag nu ska sticka några varv på. Det är egentligen min mors. Jag lockade henne att köpa Kid Silk Mohair och sticka en Morning Sky, men nuj har hon fått senknutor i ena handen så jag får ta över …

2 reaktioner på ”Vad döljer sig i skåpet?

Kommentera

