imagetar inte lång tid att göra, men håller desto längre …😉 Rosorna har jag virkat efter en beskrivning som du hittar här: http://bautawitch.se/ Stjälkarna är blomsterpinnar invirade i kräppliknande tejp, har för mig den kallas blomstertejp. De står nu i ett fönster på jobbet.

image

De här två kaktusarna har jag ställt i ett annat fönster. Garnet har jag fått av en släkting, någon slags mohairblandning som väl inte är att rekommendera till en nybörjare på virkning men helt klart gav den rätta kaktus-looken.

Virkade växter

6 reaktioner på ”Virkade växter

    • Javisst är de söta, ulliga, gulliga och sticks inte alls. Vad det gäller ändrat utseende på bloggen är det inte helt avsiktligt. Satt och prövade lite olika varianter inför en ev. ytterligare bloggstart och råkade visst byta utseende på tygochgarn. Får se hur jag gör nu …

    • Ok! Jag är ju nybörjare på det här så jag har inte fixat någon länk alls än. Då behöver jag ju bara göra en …;) Först blir det bacon och kantarellpaj med kumminost, sen blir det förhoppningsvis länkat!

Kommentera

