Ny mobil – nytt mobilfodral

Dottern har varit på stan och letat efter ett passande fodral till sin nya mobil. Urvalet i butikerna visade sig vara betydligt större för iPhones än för andra mobiler  (hon har en Samsung)  så då beställde hon ett fodral av mig istället. Själv har jag två hemmagjorda mobilfodral, ett virkatimageoch ett som jag gjorde som ett experiment inför ett nytt arbetsområde i skolan. Eleverna i åk 5 arbetar med Slöjd från olika länder och kulturer.  De har fått se bilder på bl.a. pärlvävda arbeten från både Afrika och Amerika. Jag ville visa exempel på vad de själv kunde göra med samma teknik och sydde då detta imageJag tänkte först bara använda garner som finns här hemma, som en liten utmaning, men samtidigt bestämde jag mig för att testa flerfärgsvirkning och då visade sig en del av garnerna vara i tunnaste laget för att mönstret ska bli riktigt distinkt. Så här ser det ut just nuimage

Inspirationen kommer färgmässigt från ett överkast från PiP Studio som dottern tittade på när hon var hemma. Ide’er till mönster hittar jag i gamla märkböcker, som den här av Elsie SvennåsimageNu är jag lite sugen på att titta in i Ninas sybutik efter jobbat imorgon ocn se vad hon har för bomullsgarner i lager som skulle passa bättre än de jag redan har.

En reaktion på ”Ny mobil – nytt mobilfodral

  1. Alla modellerna är fina!!! M.blev säkert glad. Jag vet flera mobiler som fryser!Fast på min finns ett ”lock”
    Det är ju en bra namnsdagspresent, som inte infaller förrän i juli månad.KeA

Kommentera

