Jag vill också vara med!

I morse läste jag om en utmaning som syftar till att få oss att reflektera över vår klädkonsumtion. Man börjar med 75 poäng och ”betalar” sedan med olika poäng för varje klädinköp man gör. Syr man sina kläder dras poäng för nyinköp av tyg, men – och här kommer det fina i kråksången – syr man något av det som redan finns hemma dras inga poäng. Likadant gäller för garn: stickar eller virkar man plagg av garn från sitt garnlager dras inga poäng. Först tänkte jag att det blir ju lätt som en plätt, så mycket garn och tyg som ligger i mitt skåp. Jag borde ju ha näst intill alla poäng kvar i december när utmaningen slutar. Sedan insåg jag att det här gäller ju ALLA sorters plagg, underkläder, skor, baddräkter, jackor … Oj, oj! Men nu har jag bestämt mig för att anta denna utmaning och har laddat ner poängtabell och poängkort. En av anledningarna till att jag, trots vissa farhågor om att inte klara av det här, går med är att man kan få ”extra poäng” om man antar och klarar stjärnutmaningar. Och februari månads stjärnutmaning är ”Rensa” – vilket jag verkligen behöver. Nu hoppas jag att med hopp om 10 extra poäng tar mig i kragen och röjer i garderoben – för jag tror det är det temat handlar om.

Du kan klicka här för att få all info om utmaningen som initierats av Malin och Alexandra http://sewyourboat.blogspot.se/ (där får du info på engelska).

Hade försökt lägga en klickbar badge i sidomenyn, men den uppgiften tycks mig svårare än själva utmaningen😉. Får se hur det blir med det senare.

2 reaktioner på ”Jag vill också vara med!

  1. Vilken spännande och kul utmaning! Jag gjorde en ”lätt” rensning av garderoben i garderoben förra helgen. Tänkte flera gånger att ”det här kan ju mammas elever göra något av”, men då blir det ju ingen vidare rensning utan bara flytt av kläder;)

    • Tanken med februari månads stjärnutmaning (som ger extra poäng utöver de man har från start) är just att man inte ska slänga utan exempelvis skänka till någon välgörenhetsorganisation som har secondhandförsäljning.

Kommentera

