Klä ut dig till solkräm

Häromdagen var det vindsröjning hos oss. Vi gjorde diverse ”fynd” på vinden. Varför, kan man undra, lägger man en massa prylar på vinden, låter dem ligga där i många år för att sedan ta ner dem och köra dem till tippen? Det hade varit mer rationellt att köra grejorna till tippen direkt. Men det är väl just det man har lite svårt med – att vara rationell. Sakerna man lägger på vinden får ligga till sig så att man inte har samma känslomässiga band till dem längre. Sedan kan man slänga bort dem.

Detta är alltså ett vindsfynd som nu ska till tippen. Men först bad jag maken fotografera mig – kanske ska någon på maskerad snart och behöver tips på utstyrsel? IMG_1418För rätt många år sedan var maken och jag på fest med temat ”Charter-resa”. Han var utklädd till resväska och jag var solkräm.

IMG_1416Hatten är helt enkelt en lampskärmsstomme som jag klätt med tyg. Jag sydde som ett rör med resårkanal upptill och nertill. Tyget är lite otippat … bävernylon. Man tager vad man haver.

 

14 reaktioner på ”Klä ut dig till solkräm

    • Hej Jennie! Jag lade mönsterpapper på en Nivea-flaska och ritade av loggan. Sedan la jag den avritade loggan i en kopiator och förstorade till önskad storlek. Jag klippte ut en hel logga i ljusgult och strök sedan fast sol och blå våg på den gula biten med hjälp av vlisofix. Bokstäverna har jag klippt ut i dekorationsfilt och limmat fast med textillim. ”Sun” sydde jag med tät sicksack, likaså sydde jag fast hela loggan med silvertråd och tät sicksack på dräkten. Själva dräkten är två hopsydda rektanglar med hål för huvud och armar. Jag hade s.k. bävernylon hemma i rätt blå färg. Hoppas du är nöjd med svaret, annars får du höra av dig igen! Vänliga hälsningar Ewa

Kommentera

