Bilar eller tyg?

Valet var ju ganska lätt … Idag skulle Uffe, mannen i mitt liv, åka på bilmässa i Göteborg. Jag följde med till Göteborg, men inte på bilmässan. Jag tog bussen från Eriksberg in till city. Jag hade läst att Gårda textil fått in nya Liberty-tyger och eftersom jag faktiskt inte sett sådana i verkligheten tänkte jag passa på att se och känna lite. Hm. Det blev så klart lite mer än bara så …

bildDet här ylletyget är nog ett av de dyraste jag någonsin köpt, men jag ser framför mig en festklänning i lite femtiotalsinspirerad modell med fint fall som kommer att vara varm och skön att bära i vinter.libertygcollageDe här kan också bli fina klänningar, kanske i omlottmodell

Ni som har följt min blogg det här året förstår nu att jag gett upp utmaningen i Sew for a change. Men jag klarade av den fram till oktober😉.

Det hade kunnat bli ännu fler inköp, för jag var och klappade garn på Strikk också. Det hängde en ljuvligt mjuk angorakofta i butiken som jag provade. Den passade precis och skulle bli otroligt fin i en mycket mörk blå färg, nästan svart, i ett angoragarn från Anny Blatt. Dessvärre fanns inte tillräckligt många nystan av samma färgbad i den färgen… snyft! Jag tröstade mig med en supergod fallafel i Saluhallen. Paret som satt bredvid upplyste mig om att det var stans godaste, så där hade jag tur🙂.

Jag får nog göra en toile först, vore ledsamt om jag klipper fel i de här tygerna. Funderar på att göra verklighet av mina funderingar på ett tillklippningsbord i mitt syrum. Det skulle kännas bättre att stå vid en bordsskiva ovanför den här sängen och klippa till, istället för att ligga på knä på golvet.

IMG_2211

På sängen ligger ett av mina långtidsprojekt – en av två plädar i mormorsrutor. Fortsättning följer, både vad det gäller tillklippningsbord, klänningar och plädar … Ha det gott i höstmörkret!

Ewa

6 reaktioner på ”Bilar eller tyg?

  1. Oj, så FINA tyger! F.hälsar och säger, att han hjälper gärna till med ”tillklippningsbord”.Det är bara att säga till och förklara hur!

Kommentera

