Den är färdig!

IMG_3075

Nu är den färdig, pläden som jag började på förrförra sommaren. Jag är jättenöjd!

Jag avslutade kanterna med en ”musatagg”, tycker det blir pricken över i.

IMG_3064IMG_3068

Hade jag virkat tre rutrader till hade pläden täckt hela sängen

IMG_3079

men då hade det ju blivit ett överkast och det vore ju ingen mening med det. Då har man ju inget mysigt att lägga över sig. Varning utfärdas dock för känsliga personer – pläden/filten kan kännas lite stixig😉. Om man är känslig mot sånt, alltså.

IMG_3082

Min tanke var att placera pläden så där lite slarvigt elegant på sängen, men det får jag nog öva på.

Lägg märke till att det numera finns haspar att fästa upp mitt tillklippningsbord med. Så här ser de ut i närbild

IMG_3085

och här ser man hur fästet ser ut när bordet är nerfällt

IMG_3088

4 reaktioner på ”Den är färdig!

  1. Åh vad fin – tänk att den är klar. Och den är min?!🙂 Bra att den är stor så jag inte kan tappa den som det fina mobilfodralet du gjorde. Gäller bara att hålla textilätande kryp borta – finns det något tips på hur?

    • Jag har tvättat alla rutorna i ett ylletvättmedel som innehåller eteriska oljor som malen inte ska gilla. Och lavendel är väl alltid bra😉.

Kommentera

