Fläckiga sockor

När yogasockorna i förra inlägget var klara tog jag fram ett av de andra garnerna jag köpte samtidigt som yogasocksgarnet. Det har legat sedan i höstas för när jag provstickade med det blev jag missnöjd med utseendet, hade tänkt mig ett mer randigt utseende. Hade jag tänkt efter blir det såklart snarare fläckigt än randigt när härvorna är färgade i små partier såhär:

IMG_4470

Efter inspiration av Frisky frog beställde jag enfärgat garn av samma kvalité som det färgade (Arwetta Classic, 80% merino, 20% nylon) och varvar nu det handfärgade garnet med en läcker rosa nyans ( Strawberry pink ).

IMG_4473

Jordgubbsfärgen återkommer i fläckarna i det handfärgade garnet. Nu känner jag mig nöjd och när sockorna är klara tänker jag  ge dem till någon i min närhet som tycker om gult och är lite frusen av sig. Imorgon är det syförening så då hoppas jag komma en bit på den här …

2 reaktioner på ”Fläckiga sockor

Kommentera

