Rolig stickning

IMG_5167Junikoftan (som du kan läsa om i förra inlägget) är riktigt rolig stickning. Efter resåren händer något nytt så gott som varje varv – i alla fall på varven som stickas från rätsidan.

I helgen var det Formel 1 på Tv. Då satt maken som klistrad framför Tv-apparaten. Jag satt bredvid och stickade, lite lagom engagerad. Det blev som synes en del stickat där i Tv-soffan. Och sen har jag fortsatt på kvällarna när jag kommit hem från jobbet. Det är skön avkoppling, tycker jag.

IMG_5168

Jag använder fler markörer än det står i beskrivningen, tycker det är lättare att hålla ordning på mönsterrapporterna om det sitter en markör mellan varje.

 

Kommentera

