Roligt och oroligt

IMG_5599 (3)

Den här outfiten är väl inget för den som vill ge ett diskret intryck …😉 Kanske är mönstret lite oroligt men jag köpte tyget till den här klänningen förra sommaren för jag tyckte det var roligt med sina glada färger. Nu har det äntligen blivit en klänning.

Det här är en favoritmodell och en perfekt semesterklänning – kan packas ner lite hur som helst, behöver inte strykas och är mitt alternativ till ”mysbyxor”.

Jag har använt samma mönster som till den här klänningen

IMG_3287

men ändrat lite. Eftersom den gröna klänningen gärna ”kryper upp” när jag går har jag testat att lägga till lite vid midjan och höfterna på den här. Får se om det hjälper …

 

Mönstret är en förlängd top som jag ritat av i skolan där jag jobbar. (”Figurnära top” nr 43 993, tror att det var från Almedahls eller Nordiska på den tiden de sålde tyg och mönster till skolor. Det är så gammalt att jag tror att det är svårt att få tag i, men det  finns liknande på Svenska mönster har jag sett.) Har du ett tröjmönster som passar är det ju bara att förlänga det, men kolla alltså upp stussvidden så att din klänning inte också ”kryper uppåt”😉.

 

En reaktion på ”Roligt och oroligt

Kommentera

