Det var ju rea …

img_6020-2Panduro i Halmstad ska flytta till nya lokaler och hade därför flyttrea i slutet på förra veckan.  Det är väl sällan det man gått och funderat på att köpa kommer på rea, men så var det nu. Tygerna kostade 40 kronor metern så jag valde inte mellan det ena eller det andra – jag tog båda (eller rättare sagt alla 7) som jag tittat på tidigare. Dessutom slank den blå stuvbiten längst till vänster med i inköpskorgen samt det lila-rutiga längst till höger. Vad jag ska med allt tyg? Sy klänningar förstås!🙂

Så här långt har jag kommit med flamingo-klänningen. Varför jag kallar den så kan du som inte redan vet, läsa om här.

img_6022

Som du ser Efwa, kom ditt tyg väl till pass🙂.

Nu pausar jag lite och funderar på om jag ska ta bort motvecket mitt bak. Enligt mönstret ska det istället vara ett veck till i varje sida, bredvid de andra. Jag la ett motveck mitt bak för att inte skarven mitt bak skulle bli så tydlig men nu tycker jag nästan att motvecket gav motsatt effekt …

img_6024

Ja, som du ser har jag inte sytt fast ena ärmen än, och så ska det på vita, smala ärmlinningar. Jag köpte vita knappar i fredags. Kanske skulle det bli fint med ett vitt skärp till?

8 reaktioner på ”Det var ju rea …

  1. Biträdet på Panduro blev säkert lycklig när hon fick en sådan bra kund!
    Fina tyger och fin ”Flamingo-klänning”.Man blir ju nostalgisk!

    • Tack! Ja, sömnad och stickning är roligt både är man handlar materialet, när man fantiserar om allt man kan göra med sitt tyg och garn, när man sen syr/stickar och såklart när man använder sina plagg.

Kommentera

